Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Marianowo

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr XXXIX/242/06 Rady Gminy w Marianowie z dnia 26 października 2006 roku w sprawie nadania Statutu Urzędowi Gminy w Marianowie

Uchwała Nr XXXIX/242/06
Rady Gminy w Marianowie

z dnia 26 października 2006 roku

w sprawie nadania Statutu Urzędowi Gminy w Marianowie

Na podstawie art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 45, poz. 319 oraz z 2006 r. Nr 104, poz. 708) uchwala się:

Statut Urzędu Gminy w Marianowie

§ 1. 1.Urząd Gminy w Marianowie zwany dalej Urzędem, działa na podstawie Statutu Urzędu Gminy w Marianowie oraz w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

2. Obszarem działania Urzędu jest Gmina Marianowo.

3. Siedziba Urzędu mieści się w Marianowie, ul. Mieszka I/1.

4. Kierownikiem Urzędu jest Wójt.

§ 2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania zadań:

  1. własnych, wynikających z ustaw, Statutu Gminy, uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta Gminy,

  2. zleconych z zakresu administracji rządowej na mocy obowiązujących przepisów,

  3. powierzonych na podstawie porozumień zawartych z organami administracji rządowej lub samorządowej.

§ 3. Urząd jest jednostką budżetową Gminy i prowadzi gospodarkę finansową według zasad określonych w ustawie o finansach publicznych.

§ 4. Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy nadany przez Wójta Gminy w drodze zarządzenia.

§ 5. 1. Urząd jest pracodawcą osób w nim zatrudnionych, w rozumieniu przepisów prawa pracy.

2. W imieniu Urzędu wszelkie czynności z zakresu prawa pracy wykonuje Wójt Gminy.

3. Organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określa regulamin pracy nadany przez Wójta Gminy w drodze zarządzenia.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Marianowo.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy
Piotr Dędek

U Z A S A D N I E N I E
do
uchwały w sprawie nadania Statutu Urzędowi Gminy w Marianowie

Z dniem 1 stycznia 2006 roku weszła w życie ustawa z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 Nr 249, poz. 2104), która nałożyła na organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego obowiązek nadania statutów jednostkom budżetowym, dotychczas ich nie posiadającym. Przedmiotowa uchwała jest zatem wypełnieniem ustawowego obowiązku wynikającego wprost z art. 238 ust. 3 ustawy o finansach publicznych „art. 238 ust. 3. Jednostkom budżetowym nieposiadającym statutów, organy, o których mowa w art. 21 ust. 1, nadają statuty w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy”.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sebastian Stępień

Data wytworzenia:
14 wrz 2021

Osoba dodająca informacje

Sebastian Stępień

Data publikacji:
14 wrz 2021, godz. 08:51

Osoba aktualizująca informacje

Sebastian Stępień

Data aktualizacji:
14 wrz 2021, godz. 08:51